Met de B.C. ferry naar Port Hardy

18 september 2022 - Port Hardy, Canada

Voor dag en dauw vertrekken we naar de haven om in te schepen voor een tocht van 540 km bijna 16u varen. Een rustige dag dus. En vooral zalig genieten. Na het ontbijt installeren we ons in onze kajuit en halen nog wat slaap in.

Nadat de herfstzon het ochtendgrijs heeft weggebrand, kiezen we er voor om plaats te nemen op het zonnedek. Volop zon en quasi windstil ... daar moeten we geen tekening bij maken hoeveel deugd dat doet. We varen achtereenvolgens langs Oona river,  Granville Channel, Whale Channel, Seaforth Channel en nog vele andere kanalen ... tot in Port Hardy waar we omstreeks middernacht aankomen. De crew houdt ons op de hoogte van de interessante bezienswaardigheden die we op onze route tegenkomen. We zien al de eerste walvissen, maar zij ons niet. Ze blijven onder het wateroppervlak.

Tussendoor een hapje, een drankje, wat fotoshooten, wat zonnebaden, de ogen aan de binnenkant bestuderen, een hapje, een drankje, ... We raken de dag wel door ...

Aan boord is er geen WiFi dus verslag met een beetje vertraging.

Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek