Ucluelet

23 september 2022 - Ucluelet, Canada

Nog een laatste blik op de 50 tinten blauw vd Grote Oceaan en klaar om aan de volgende trip te beginnen. We rijden richting Tofino. Onze eerste stop is al na enkele kms aan één vd laatste oorspronkelijke stukjes gematigd regenwoud in McMillan Provincial Park. Dit natuurgebied wordt ook Cathedral Grove genoemd  naar zijn bomen zo hoog als kathedralen. Geweldige, omvangrijke metershoge  sequoia,'s, rode ceders en douglassparren staan loodrecht en torenhoog naast elkaar, soms zelfs vergroeid met elkaar. Een prachtige beleving, we voelen ons als dwergen tussen deze kolossen.  Aan de gesneuvelde exemplaren te oordelen zou je evenwel kunnen denken aan reuzen op lemen voeten, maar de natuur is blijkbaar sterk want in, op of naast een gevallen Sequoia groeit al gauw een nieuw exemplaar.

Naar analogie met de oceaan kan je in McMillan Prov.Park wel spreken over 50 tinten groen. De ochtendzon doet er nog een schepje bovenop. De lichtinval is fenomenaal en inspireert ons tot fotograferen. Gelukkig dezer dagen digitaal want anders kwamen we veel filmrolletjes te kort.

We vervolgen onze weg. Inmiddels is het wat druilierig geworden bij zowat 18°C. Eens op onze bestemming Ucluelet gaan we na de check-in in het hotel verder op het elan van de dag en starten in het Pacific Rim NP een romantische wandeling langs de "Wild Pacific Trail". Aanvankelijk in de regen maar al snel klaart de hemel uit en krijgen we opnieuw de zon te zien. De zorgvuldig opgebouwde "laagjes textiel" vliegen er een na een weer af. We wandelen langsheen de kust door het prachtige oerbos, een fractie van de eeuwenoude regenwouden en ongerepte stranden. Ook hier weer inspireert de natuur ons onophoudelijk tot fotoshoots. Als je denkt: "dit is de laatste", dan bedenk je je onmiddellijk weer bij de volgende boom...

Op deze geweldige locatie aan de Stille Oceaan genieten we van een welverdiende nachtrust in de mooiste en meest luxueuse setting tot opheden. En al de rest blijft tussen ons.

1. Lieve:
    24 september 2022
    Je moet dan ook niet alles vertellen hé Piet, maar enkele pittige details mogen altijd ;-)
  2. Piet:
    24 september 2022
    Jij was toch altijd goed in stillezen, niet? Er staat: 'Al de rest'
    Goed geprobeerd maar helaas...pindakaas. Mss in het volgend verslag? Doeiii
    Groetjes P