Muncho Lake

11 september 2022 - Muncho Lake, British Columbia, Canada

Eventjes rechtzetten dat het Nelson van in de boekskes zoals in het verslag van gisteren vermeld niet het Fort Nelson was waar wij aanbeland waren. Dus de parel ligt elders....😊 We zijn opnieuw vertrokken richting Muncho Lake. Onderweg nemen we even de tijd om Parker Lake te bewonderen. De Canadese meren zo mooi en toch zo verschillend. Een Ranger vertelt dat het momenteel veel te warm is hier in BC tegen de grens met Alaska, het zou eigenlijk al moeten sneeuwen. Dat zou kunnen verklaren waarom we weinig wildlife te zien krijgen. Hij gaf ons wel goede moed en beweert dat we verder op in Alaska veel wild kunnen spotten. We rijden kms lang langs imposante mooie groene valleien van Muncho Lake Provincial Park en links en recht doemen de Northern Rockies op.  De herfstverkleuring is hier al ingezet en geeft schilderachtige taferelen van gele loofbomen met de donker groene dennen tegen de wanden vd N.Rockies. Aan het Summit Lake in het Provincial park halen we de frigobox uit voor een lekkere lunch in een prachtig natuurlandschap.  Aangekomen aan onze logies voor vanavond. Een schattige grote, verzorgde lodge, zeer tevreden over de logies in t algemeen. Check-in achter de rug en dan verderop  naar de Liard River Hotsprings voor een relaxerend (hot 45°C.) warmwaterbad. Onderweg daar naar toe staan op en langs de rijbaan een kudde bizons, zo hebben we vandaag ook ons deel wildlife gehad.

Britisch Columbia is beautiful !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Christa:
    11 september 2022
    Wauw, bedankt om ons te laten meegenieten beste Magda en Piet, onze globetrotters đŸ‘đŸŒ
  2. Danny en Maria:
    11 september 2022