'Canada's True North' - Yukon Territory (ZW)

12 september 2022 - Watson Lake, Canada

Een frisse ochtend, 5° C.!  We verlaten "Muncho lake"  (wat in de Kaska taal "big lake" betekent)  en zijn op weg naar Yukon, Watson Lake. Ogenblikkelijk worden we verwend met wildlife langsheen de weg. Links en rechts vd Alaska Hwy strekt zich een verlaten bos- en toendragebied uit. Ongegeneerd etaleren kariboes en kuddes bizons uitgebreid hun anatomie. We rijden langs overweldigende landschappen, grandioze fauna, kleine Ghost towns en verlaten blokhutten. De zonderlinge (open) stores langs de weg worden veelal via de lucht bevoorraad en worden bemand door een gastvrije bevolking. Hun afgelegen ligging maakt dat elementaire  producten zoals brood en brandstoffen ... peperduur zijn.                                                      Na nog enkele interessante stops aan viewpoints en andere canyons komen we in de vroege namiddag aan in Yukon territory.    Watson Lake is immens en we rijden er een stukje rondom. Iedereen heeft eerder zin in wandelingetje en we kiezen voor een wandeling rond het Wye Lake. Een leuke wandeling  van 3 km aan de rand vh meer omringd door een mooie natuur. We zitten echt wel in the middle of no where....keuze uit 1 restaurant, ne Chinees :-)))) m'n eerste ervaring met deze keuken en het was oprecht lekker. En geen gedoe  met nummertjes die zo uit de Kamasutra zouden kunnen komen.           's Avonds komen we aan bij onze bijzondere logies (Air Force Lodge) wat vroeger een onderdeel vormde van een luchtmachtbasis. De sfeer die hier vroeger moet geheerst hebben hangt hier nog steeds. De lodge wordt uitgebaat door een (vroegere) Duitser. Hoe zou die hier verzeild zijn geraakt?

1. Christa:
    12 september 2022