Where is the Wildlife?

9 september 2022 - Fort St. John, Canada

Up and away....we vertrekken voor een tweede doorreisdag naar Fort St. John. Ettelijke kms om achter het gebergte te geraken. De mooie majestueuze Rocky's liggen achter ons. Langs de Panamericana rijden door de groene gordel. Gekruisd door gigantische camions geladen met allerlei, maar hier vooral met gevilde volledige boomstammen op, naar onze nwe bestemming. Net als in de film :-)).

We maken een korte stop aan het Bear Lake en de Salmon river. De verse sporen van hetgeen door de beer is achtergelaten verraadt zijn aanwezigheid, maar het target zelf krijgen we niet te zien. De hele rit speuren we naar beren en naar wapiti´s, elanden, kariboes enz. ... maar "the wildlife" weet zich heel goed te onttrekken aan onze speurende blikken. Andere spotters bevestigen ons nochtans het bestaan van de soorten, meer nog, ze zelfs te hebben gezien. Morgen hebben we wellicht meer geluk?

Het uitblijven van contact met "the wildlife" belet ons evenwel niet te genieten van alle andere schoonheid die ons pad kruist. De ingezette  herfstverkleuring,  prachtige vergezichten, brede dalen en wijdse valleien, enorme open vlakten en een rit door de bergen brengen ons naar onze volgende bestemming waar we onze hongerige magen weer eens goed zullen vullen.

1. Touria:
    9 september 2022
    Indrukwekkend Magda! Ik volg jullie op de voet 😉.